Tutorial :- Cara Berblogwalking

         Assalamualaikum, Today, aku nak terus kepada tutorial permintaan by Rayyan Hakimi A.K.A Papa dalam media sosial. Wkakakaka . Don't angry to me k? Gurau je. So, Korang juga kalau tak tahu boleh juga ikut. Aloo, kacang hijauu je... So, mengikut kefahaman aku, Blogwalking ni merupakan kita menyinggah atau berjalan-jalan  cuci mata melihat segala-galanya , like entry or other ealse, sesekali tu tangan kita juga akan memollow nyaa. Hahaha >_< Faham idok? So, Okay senang je.

     Tips Berblogwalking mengikut pendapat aku..

  • Apabila kau melakukan kegiatan berblogwalking, kau akan dapat mengeratkan silaturahim sesama kita. (Rasullulah kan tak suka umatnya berpecah belah)

  • Apabilah korang berblogwalking, korang akan bercuci melihat blog-blog yang kreatif. Jadi, korang teringin dan mencuba jadikan blog lebih kreatif

  • Apabila korang berblogwalking , korang dapat baca banyak entry mengenai pengalaman si owner blog tu. Jadi, korang boleh mendisplinkan diri korang sendiri supaya lebih-lebih berhati-hati dalam melakukan sesuatu agar tidak lagha/ lalai dengan tuhan kita iatu Allah. 

  • Apabila kita berblogwalking, kita dapat menerima pelbagai isu semasa yang kerap berlaku di negara kita. Jadi, ia boleh meningkat  ilmu pengetahuan kita. 

  • Apabila kita berblogwalking, kita dapat memanupulasikan diri kita agar berubah ke jalan Allah. Tanpa ada perasaan ragu-ragu/ nantilah aku berubah. Masa panjang lagi. Allahuakhbar!
  • Apabila kita berblogwalking, kita dapat memberikan pendapat/ komen / teguran/ nasihat. Sekiranya, si owner melakukan kesalahan dalam entry. So, tidakkah kita harus menegur rakan kita supaya diri kita taak terjerumus/ di tatik ke dalam neraka jahanam? Menyakitkan diri kita sendiri? 

So, itu tips aku. Hehehe, harap niat berblogwalking ada kerana Allah. Kerana ingin mendapat ilmu.


Cara berblogwalking

O-Klik link blog orang yang korang nak blogwalking
O- Cari Cbox / Shout Box
O- Korang tinggalkan jejak dekat sini.


Segala di atas adalah selalu yang aku buat. Hehehe, so, nak cari banyak blog korang search je kat Google Blog Search . N type pape. So, akan jumpa.

 Sekian ,
jangan guna tanpa mintak izin!




4 comments:

  1. Saya lebih suka komen di entry ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, hehe Ini mengikut cara saya. Tapi, kalau komen boleh juga. Owner dapat tahu kita hadir ialah, owner akan aprrove komen kita right? So, niat berblogwalking tu kena betul juga sayangku >_<

      Delete