Tutorial 10 : Lebarkan Entri dan Side Bar

    Assalamualaikum, hai-hai! Rindu musyuk- macam-macam. Hee, sory beb! Okay, aku telah terima request untuk buatkan tutor memperlebarkan sedikit entri macam aku. 

ini adik comel tu Tomeynye

Step one :-

Log in > Design > customise

lihat gambar ni!  









PERHATIAN :- Kalau tiada design. Korang pergi je Template. Nanti jumpa juga Customise ni.. 



Step 3: Kau orang klik macam dalam ni.... Then korang adjustlah entri dan side bar kau orang mengikut kemahuan masing-masing. Mahu lebar manaa? ikut kamu lah. Hak kamu 






Step 4 : Apply Blog :)

Alhamdulilah. Berjaya tak? Hahaha.. Senang je kan? Apa-apa pon tinggalkan link blog dan komen dibawah agar aku tahu yang kau masuk blog aku dan ikuti tutorial comel dari aku ni. Tata.... Masih sudi melawat blog aku.

1 comment:

  1. Ni blog saya : http://iammisshoneybee.blogspot.com/
    Btw, template sy x boleh nk lebarkan :( Err.. nk tanye, mcm ne nk buat kotak-kotak link kat sidebar eh? Cthnya mcm, klau kita click kotak "Tutobies", dy akn link ke kita punye tutobies dlm blog tu. Lps tu, klau kita click kotak "Owner Blog" pulak, automatik dy akn link kat profile kita. Hah, mcm mana nak buat mcm tu? Please buat tutorial psl ni. *muke cute :P*

    ReplyDelete