TUTORIAL :- Cara letakkan SCIM dalam Blogger

Assalamualaikum semmua follower. Hari ni aku nak ajar korang letak lagu dalam blog dan tambah lagu lah mengikut apa yang diingin oleh ADIK VIVIE. So, amiklah nota. or copy URL saya niii supaya tak lupa.

1. Klik link niiiii SCM
2.Pilih skin mengikut cite rasa korang, kalau tak berkenan dont worry ada 4000+ skins yang ada, so korang klik mana yang aku suruh klik tu.



3)Siap? So, klik edit playlist macam dalam photo. Then korang amiklah url dari youtube lagu yang korang nak tu? URL tu amik kat ruangan atas tu. Nama tak? ala yang ada http:// tu. tulah dia. Tak faham? Bukak TUTORIAL ni... (kalau nak tambah lagu, klik add more songs )




4)Siap? Klik macam dalam gambar ni, korang adjustlah ikut apa korang nak lah, aku sarankan ikutlah macam aku ni ke, atau volume tu takut pembaca terkejut lagu kuat sangat aku sarankan korang adjust dalam 50% okay? Pandai-pandai lah ya.

5)Klik lah done





6)Akan keluar code kan? So, korang di dashboard > Layout > Edit HTML/ java scipt copy code-code tu kat situ k? 






7) Savelah sayang oiii.

Jangan lupa ya tengok blog korang menjadi ke tak . Hehehehehhehe, Okay? Faham na? Pasni tak usah sedih-sedih, stress-stress. Hehehehe, semoga berjaya. Huhuhuh, moh kita ke chat box 




2 comments:

  1. huhu.. amboi siap ade nama saye kat atas tu minta request :* haha nice tuto kak.. baru hari nie dpt terejah masok

    ReplyDelete